יום חמישי, 23 במאי 2013

הדרכה - שמיכת קיץ מעוטרת טלאים (Nono)

הגיע הקיץ, ללא ספק, ואיתו החשק לשמיכת קיץ חדשה לילדונת.
השמיכה היא פיקה פשוט, מעוטר בטלאים, בסגנון rag quilt. 



נשארו לי שאריות ריבועים של 5 אינצ' משמיכת הטלאים שתפרתי לאחיינית שלי לפני חצי שנה.
הבדים מהממים בעיני (marmalade, של Bonnie&Camille), ורציתי להשתמש בהם בצורה שתאפשר להציג את הבד. כלומר - כמה שפחות לחתוך אותם.
בנוסף, רציתי לשמור את השמיכה כשכבה יחידה של פיקה (יכול להיות חם פה בקיץ, לא...?) שיראה יפה משני הצדדים.
מה שנחמד, לדעתי, זה שהגיוון של הריבועים בא לידי ביטוי גם ב-binder. שילבתי בו כמה מהריבועים שנותרו לי, ולדעתי זה משדרג את השמיכה.

הבדים משדרים כפריות, אז הסתדר לי הסגנון הפרום בקצוות

ומהצד שני
מקרוב, בשביל הבדים והקצוות הפרומים
ועוד קצת קלוז-אפים

גודל השמיכה הוא מטר על מטר וחצי והרעיון שלה מאוד פשוט. לצערי לא צילמתי תמונות בתהליך, אבל באמת שזה פשוט והוספתי גם איורים (בבקשה קיראו את כל ההדרכה לפני שאתם מתחילים!!!!) - 

1. גוזרים את הפיקה לגודל הרצוי. גוזרים מספר זוגי של ריבועים (או כל צורות שהן). לי היו 60 ריבועים סך הכל.

2. מחלקים את הריבועים לשתי קבוצות - אחת לכל צד של השמיכה - הקפידו שיהיה מגוון כדי ליצור קומפוזיציה יפה בכל צד (לי היו 28 ריבועים לכל צד). 
אופציונלי - השאירו כמה ריבועים לשימוש ב-binder (חיתכו אותם לרוחב של ה-binder שלכם וגהצו קפלים כמו ב-binder). השארתי ארבעה כאלו.

3. יוצרים סידור יפה של הריבועים בצד אחד של השמיכה (מחברים עם סיכות). אותו הסידור ישמש גם בצד השני של השמיכה (כדי שלא ישארו תפרים חשופים).

זה הסידור שלי, כאופציה
4. תופרים את הריבועים לפיקה בתפר ישר (או איזה תפר שבא לכם...) במסגרת מרובעת במרחק של רגל מכונה מקצה הריבועים, כמו בתמונה למטה (הקו האדום הוא המקום של התפר).
לא לשכוח לתפור קצת back-stitches כדי שלא יפרם התפר.

הריבוע הזה כבר אחרי כביסה, אז הוא כבר פרום בקצוות
5. הופכים את השמיכה ומסדרים את אותה הקומפוזיציה עם קבוצת הריבועים השנייה. בגלל שמדובר בשכבת פיקה יחידה, אם תפרשו את השמיכה כשהריבועים התפורים כלפי מטה, תוכלו לזהות את החלק האחורי של התפר של כל ריבוע ולהניח ריבוע חדש כך שיכסה את התפר.
שוב - מחברים בסיכות ותופרים באותו האופן.
נכון, זה אומר שבצד הראשון של השמיכה לכל ריבוע יהיו שני תפרים (ולא בהכרח חופפים,זה תלוי בדיוק של העבודה שלכם), אבל היות והקצוות נפרמים בכביסה, לא ממש מבחינים בתפרים (פה מדובר בעניין של טעם. אם זה מפריע לכם, אז ההדרכה הזאת לא ממש בשבילכם).
בנוסף, כדאי להשתמש בצבע חוט שלא בולט על רקע הריבועים.

**הערה: אם הדיוק חשוב לכם ואתם סופר-משקיעים, אפשר בשלב 3 לחבר את הריבועים משני צידי הפיקה עם פליזלין ולתפור אותם עם תפר יחיד. השקעתם בגיהוץ, חסכתם בתפירה :)

5. תפירת ה-Binder - באופן רגיל לחלוטין. השתמשתי ב-binder כפול (double fold) שהכנתי מבד, ברוחב 2.5 אינצ' (לפני קיפול). 
אופציונלי - הכניסו את הריבעים שחתכתם כחלק מה-binder בשלב של חיבורו בסיכות לקצוות השמיכה:
תוך כדי החיבור בסיכות, בכל מקום בו תרצו להכניס חלק חדש, גיזרו את ה-binder, תיפרו אליו את החלק החדש, ומהצד השני של החלק החדש תיפרו את שארית ה-binder. גהצו את ה-seam allowance פתוח (אפשר באצבעות - finger pressing) והמשיכו לחבר בסיכות באופן רגיל.
עכשיו אפשר לתפור את ה-binder באיזו דרך שתעדיפו (מכונה או ביד. אני מעדיפה במכונה).

כדי להבהיר למה אני מתכוונת לגבי חיבור חלקים חדשים בתוך ה-binder - 

שלב ראשון - חיבור הביינדר בסיכות כרגיל

שלב שני - במקום שבו תרצו את החלק החדש הרימו את הביינד וגזרו

שלב שלישי - תיפרו את קצה החלק החדש אל הביינדר. עשו אותו הדבר עם הצד השני של החלק החדש ושארית הביינדר

שלב רביעי - גהצו את התפרים והמשיכו לחבר את הביינדר כרגיל
וזהו! סיימתם את השמיכה! אחרי כביסה ומייבש היא תהיה פרומה ויפהפיה.
אם יש שאלות, או משהו לא ברור - רק תגידו. פה בתגובות או במייל.
אם החלטתם לנסות - אני מתה לראות תמונות.

שיהיה סופ"ש נעים ושקט.
Nono

4 תגובות:

  1. רעיון מקסים, והשמיכה משגעת!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! איזה כיף שהשארת תגובה!

      מחק
  2. נפלא!!! אני כל כך אוהבת את הרעיון הזה שהוא הולך ישר לפינטרסט שלי, ובהחלט שוקלת יישום! הרעיון נפלא והבדים נפלאים והתוספות לביינדינג נפלאות ואני גם מתה על ראג קווילט... בקיצור אוהבת מאוד!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. יו! איזה כיף לשמוע! אם את מממשת - את חייבת לשלוח לי תמונה!!!

      מחק