יום שני, 22 בדצמבר 2014

עצלנית גאה (Nono)

מצד אחד - אני במוזה של שמיכות כרגע. מצד שני - אני עצלנית. טוב, אולי עצלנית זו מילה קשה קצת... בדירה הנוכחית אין יותר מדי מקום, וכל גזירות הבדים והמדידות נעשות על הרצפה. גם לפני בטן ההריון זה לא היה נוח במיוחד, אבל עכשיו אני מרשה לעצמי לצמצם בחיתוכים ובגזירות - ועדיין, בצורה מפתיעה, יש תוצאות!

 
טוב, זה לא באמת כזה פלא. אם אני לא אוותר לעצמי, אז מי יוותר לי? :) הפתרון הוא למצוא גזרה שמבוססת על בלוקים גדולים ולהשתמש בבדים חתוכים מראש. נזכרתי בגזרה Basket Case של Cluck Cluck Sew, שקניתי באיזה מבצע בזמנו. הגזרה מאוד מוצלחת בעיניי, היא נראית כאילו השמיכה מורכבת משתי וערב של רצועות בד (וכמובן שהיא לא).

ראיתי כמה גרסאות של מימוש - האחת של Cluck Cluck Sew בעצמה (כמובן), וגם הגרסא הזו שלה, ועוד גרסה, מבלוג אחר - My Domestic Daybook. כל השמיכות האלו הן בגודל מלא, ואני עדיין לא החלמתי מהמאמץ של תפירת 'שמיכת הזוגיות'. ממש לא בא לי לתקל פרוייקט בסדר גודל של שמיכה גדולה (אז מה אם זה היה מזמן? טראומה זאת טראומה!).
היתרון של גזרה כזו -  היא מעולה למתחילים ולעצלנים. קל ומהיר, התעסקות עם ריבועים ומלבנים בלבד, ומקבלים במהירות בלוקים גדולים (שזה תמיד דבר נפלא).
החסרון הוא שכמובן, Pre-Cuts עולים יותר...



הגודל הסופי של השמיכה הוא 30 על 30 אינצ'ים (בערך 75X75 ס"מ), גודל מספק לשמיכת תינוק.
בחרתי בד מתוך קולקציית Jubilee של Bunny Hill Designes. התמונה מתוך האתר של Missouri Star Quilt co, משם גם הזמנתי את ה-Jelly Roll, שהוא pre-cut של רצועות ברוחב 2.5 אינץ', ברוחב הבד (בדר"כ 40 ומשהו אינצ'ים), מכל בד בקולקציה.


בפועל, כשהבד הגיע, החלטתי שפלטת הצבעים אחידה מדי, תינוקית מדי, ולא ממש התחברתי. מזל שיש לי עוד בדים בארונות ואפשר לגוון D-:

משתי רצועות בד ועוד כמה ריבועים לבנים, מכינים שני בלוקים של 10 אינץ' (אבל שני הבלוקים עם אותם הצבעים, יש לקחת בחשבון). לא רציתי להשאר עם בלוק מיותם (יש סה"כ 9 בשמיכה), והחלטתי להכין בלוק משלי למרכז השמיכה. אז השתמשתי רק בשש רצועות, ונשארו לי עוד מלא, שזה נפלא.
אולי קצת קשה לראות, אבל יש ארנבונים בדוגמא שבבדים. משם לקחתי את הרעיון לאפליקציה של ארנב לבלוק המרכזי.  את אפליקציית הארנב החינמית מצאתי באתר של Riley Blake Designs.
הצבע הירוק נועד לשבור את הפלטה התינוקית, והקצת "נשית" (סליחה על הסטריאוטיפיות).

אפליקציית ארנב בירוק
בפוסט בעבר ציינתי שכדי ליצור את ה-binder השתמשתי בהדרכת וידאו של Erin Compton Design בבחינה מחודשת, אני חושבת שהיא לא נותנת מספקת, ודי מבלבלת. ממליצה במקום זאת על הדרכת הוידאו של CuddleTime Quilts. הרבה יותר מפורט, ברור ונוח להבנה (הנה החלק הראשון, והנה החלק השני).

לתיפורים השתמשתי באותה הדוגמא כמו בשמיכת האריות. מדובר באחת הדוגמאות הסלחניות והנוחות לתיפורים חופשיים, בעיקר בשמיכת תינוק, בגלל הגודל (הקטן) שלה. כמו שאפשר לראות, אני קצת חלודה, היה לא קל לשמור על קצב תנועה אחיד ולכן יש קצת חוסר אחידות בגודל התפרים. זה מצחיק, דווקא הידיים זזות יופי, זאת הרגל שיורדת מהדוושה באופן לא מודע :)

תיפורים חופשיים במכונה

הבד האחורי הוא אחד האהובים עלי - נראה לי שאני אשמור ממנו ריבוע ואמסגר. הוא מתוך הקולקציה Chickadee של Andover. רומנטי כזה, עושה לי שמח בלב.

מבט מקרוב

סך הכל, נראה לי שהוכחתי שהעצלנות משתלמת. אני די מאוהבת בתוצאה, אני מודה...
שאלות, תהיות, וכל דבר אחר - אשמח לשמוע מכם!

נתראה בשמיכה הבאה,
Nono.


2 תגובות:

  1. גיזרה מעניינת! יצאה שמיכה מגניבה, והאפליקציה של הארנב הכי מדליקה.

    השבמחק
  2. איזה אלופה! מקסים :-)
    איריס קרן

    השבמחק